Gdyby był taki kurek z energią życiową i można byłoby go odkręcić w momencie, kiedy nam brakuje siły i zapału do działania, to byłby dobry sposób na to, abyśmy byli przez 18 godzin na dobę na pełnych obrotach. Niestety, takiego czegoś po prostu nie ma. Jak więc być pełnym wigoru i pracować wydajnie przez cały dzień? Przede wszystkim należy zacząć od tego, aby tej energii nie tracić niepotrzebnie. Dom nieocieplany, z nieszczelnymi oknami, potrzebuje więcej energii do ogrzania. Tak samo twój organizm, który trwoni energię na kłótnie, na złość, na gniew, na wysłuchiwanie złych opinii na swój temat i przebywanie z ludźmi, którzy Cię ciągle krytykują i doprowadzają do tego, że się martwisz, niepotrzebnie traci zasoby swojej energii życiowej. Po co więc ponosić koszty na uzupełnienie tej energii, kiedy można zadbać o to, by jej po prostu nie tracić poprzez „otwieranie swoich okien szeroko” i pozwalanie na wchodzenie do Twojego wnętrza „pochłaniaczom energii”. Jeśli już jednak okaże się, że nie unikniesz pewnych sytuacji życiowych, które Cię bardzo  eksploatują, to powinieneś wiedzieć, jak szybko tę moc życiową odzyskać i wrócić do  optymalnej formy.

Podstawą do tego, by mieć wystarczającą ilość energii jest pożywienie i to nie tylko odpowiednia ilość kalorii, ale też witamin i białka. Czyli po prostu zdrowa, zróżnicowana dieta. Należy zrezygnować z wysoko przetworzonych, niezdrowych produktów, ponieważ chwilowo dostarczają Ci kalorii, ale zaśmiecają Twój organizm i powodują nieprawidłową przemianę materii, co wywołuje różnego rodzaju schorzenia. A choroby to też niepotrzebna utrata energii.

Co jeszcze zwiększy poziom Twojej energii życiowej?

  1. Uprawianie sportu – każdy, bez wyjątku, sport poprawi Twoje samopoczucie. I pomimo że wysiłek fizyczny powoduje spalanie kalorii i utratę energii, to jednak w dłuższej perspektywie tę energię Ci podniesie, ponieważ lepsza kondycja to lepiej funkcjonujący układ immunologiczny, to lepsze zdrowie i mniejsza utrata energii.
  2. Następnym dobrym rozwiązaniem są różnego rodzaju ćwiczenia oddechowe. Zmęczenie powoduje spłycenie oddechu, niedotlenienie organizmu i spadek energii. Prawidłowy oddech przeponowy spowoduje przypływ energii.
  3. Słuchanie energetycznej muzyki, takiej, która Cię porywa do tańca. Chociaż taniec to kolejny sposób na zwiększenie energii życiowej.
  4. Śpiew, ale tylko wtedy kiedy lubisz śpiewać. Nie zmuszaj się na siłę do tego, czego nie lubisz robić, bo wtedy zniechęcenie przyniesie odmienny do zamierzonego skutek.
  5. Różnego rodzaju masaże, które poprawiają ukrwienie i dotlenienie komórek, przyśpieszają przemianę materii.
  6. Picie dużej ilości wody, między innymi po to, aby wypłukać z organizmu toksyny, poprawić trawienie, metabolizm, a tym samym usuwać jedną z przyczyn zmęczenia.
  7. Drzemka w ciągu dnia dla zregenerowania sił.
  8. Ubieranie się w jasne kolory.
  9. Zachowanie prawidłowej ilość godzin snu. U każdego to jest inna liczba. Najlepiej tak 7-8 godzin. Chociaż ja znam osoby które śpią 6 godzin i są pełne werwy przez cały dzień.
  10. Obcowanie z naturą.

 Energia w ciele człowieka przepływa przez kanały energetyczne zwane meridianami. Jeśli te kanały są zablokowane, organizm źle funkcjonuje. W celu udrożnienia tych kanałów stosuje się akupunkturę lub akupresurę. Akupunktury sam sobie nie zrobisz, bo to wymaga lat nauki. Łatwiej jest z akupresurą. Jej najprostszą formą, której każdy może się nauczyć, jest masaż stóp. Na stopach znajdują się receptory odpowiedzialne za każdy organ w ciele. Masując odpowiednie punkty, pobudzasz energię w tych organach, a tym samym odczuwasz lepszy przypływ energii w ciele. Właściwie to nie musisz znać nawet tych punktów. Na początek zwykły masaż stóp wystarczy.

Dbaj o prawidłowy bilans swojej energii życiowej. Jeśli czujesz jej ubytki z powodu niewłaściwego odżywiania, stresu, braku ruchu, palenia papierosów itd., wtedy te braki postaraj się uzupełnić za pomocą najbardziej służących Ci sposobów.

 

Udostępnij ten wpis

Share this post with your friends!