Metoda Sedony.
Jest to bardzo prosty sposób na pozbycie się stresu.
Wystarczy, że zadasz sobie kilka pytań i odpowiesz na nie bardzo szybko, nie zastanawiając się logicznie nad odpowiedziami.

Jeśli znajdujesz się w sytuacji kiedy odczuwasz jakąś emocję, która wywołuje dyskomfort np. złość, smutek, lęk, zmartwienie, poczucie winy itp. Wtedy wyłącz się na chwilę z tej sytuacji a uwagę skoncentruj na uczuciu jakie odczuwasz w danym momencie. Zaakceptuj te emocje i myśli. Nazwij emocję jaką odczuwasz i wypowiedz to na głos. Chodzi o nazwanie emocji a nie opis sytuacji.

Zadaj sobie pierwsze pytanie. „Czy mógłbym pozwolić temu uczuciu odejść?”. Odpowiedz instynktownie, bez analizowania. zastanawiania się. TAK lub NIE

Zadaj sobie drugie pytanie: „Czy pozwolę temu uczuciu odejść?”. Tak samo odpowiedz TAK lub NIE, pierwszą odpowiedź jak się ukaże.

Zadaj sobie kolejne  trzecie pytanie: „Kiedy pozwolę temu uczuciu odejść?”
I tutaj jest wymagana odpowiedź teraz, jeśli wcześniej na jakieś pytanie odpowiedziałeś tak.

Natomiast w przypadku kiedy na poprzednie pytania odpowiedziałeś NIE

Zadaj sobie inne pytania:
„Czy mógłbym pozwolić, żeby to odczycie pozostało w mnie na zawsze?”
„Czy pozwolę zostać temu uczuciu na zawsze?”
„Kiedy?”

Zadając w ten sposób pytania odpowiedzi brzmią NIE, NIE, NIGDY.
Powtarzaj sobie te pytania aż do momentu, kiedy poczujesz się wolny od niechcianej emocji.

 

Udostępnij ten wpis

Share this post with your friends!